Program a vzdělávání

Každý den se snažíme rozčlenit tak, aby měl určitý řád, ale zároveň neomezoval přirozenou hravou povahu dětí.

Denní režim

  • 8:00-9:15
    Příchod dětí do školky, spontánní hry a činnosti
    Každé dítě si může vybrat, čemu se bude věnovat. Kromě klasických hraček mají děti k dispozici i Montessori pomůcky.
  • 9:15-9:30
    Ranní kruh
    Jedná se osvědčený Montessori prvek. Zklidnění, přivítání, procvičení, probírání denního a týdenního tématu (tato témata budeme zvěřejňovat zde v sekci pro rodiče).
  • 9:45
    Dopolední svačinka
    Děti pomáhají s přípravou svačinky, uklízí si před i po ní. Na stravu dětí klademe velký důraz. Naše svačinky jsou chutné, výživné a zdravé. Více o stravování u nás ve školce naleznete zde.
  • 10:00-12:00
    Venkovní aktivity popř. doplněné kroužky (viz níže)
    V tomto rozmezí jsme co nejvíce venku, kde si dopřáváme spoustu pohybu, her, podnětů ke vzdělávání. Přímo za rohem máme skvělé dopravní hřiště u Vodárenské věže, na druhou stranu je taktéž kousíček od nás klasické hřiště, hned naproti školce je Letenský sad a pár minut pěšky je park Stromovka, takže možností pro venkovní vyžití je nespočet.
  • 12:30
    Oběd
    Obědy zajišťuje firma Bionea s.r.o., s jejichž filozofií stravování se ztotožňujeme. Oběd se skládá z polévky a hlavního jídla. Aktuální jídelní lístek na daný týden naleznete zde. Strava je již v ceně školkovného a nepřiplácí se za ni.
  • 13:00
    Odpočinek/Spaní/Tvoření
    Společné čtení a odpočinek. Kdo neusne, může si jít tvořit, číst, malovat...
  • 15:15
    Odpolední svačinka
  • 15:30-16:30
    Odpolední program
    Podle nálady dětí tanec, zpěv s kytarou, jóga, hra venku. Součástí odpoledního programu záměrně nejsou vzdělávácí aktivity, neboť v praxi se nám toto neosvědčilo. Děti jsou již unavenější a rozptýlenější, soustředění je těžké. Vzdělávací program je součástí dopoledního režimu.

Koužky a aktivity v rámci školného

  • Anglická dopoledne
    2 x týdně ve školce probíhají tzv. anglická dopoledne, kdy se k našim pedagogům přidává lektorka angličtiny. Začne se lekcí angličtiny po svačince a pak se jde ven, hrají se hry apod. Lektorka na děti stále hovoří anglicky a jazyk se tak stává součástí jejich denního programu - není to jen něco, co se děje chvilku a organizovaně.
  • Logopedie
    1x týdně dopoledne (středa dopoledne)
  • Jóga, základy atletiky, tanec, zpěv s klávesami či kytarou, výtvarné činnosti
    V průběhu denního programu